Som kommunikatör leder Lars arbetet med att se till att TAM-Arkiv når ut allt bättre till sina målgrupper. Han har skapat en kommunikationsstrategi för TAM-Arkiv där digitala kanaler prioriteras.
Under 2022 och 2023 har TAM-Arkiv börjat att kommunicera genom att regelbundet publicera: avsnitt av podcasten Nio till fem, artiklar på webbtidskriften niotillfem.se, inlägg på Facebooksida, Linkedinsida, Twitter, YouTubekanal, Instagram och webbinarier. En ny webbplats har lanserats och snart kommer TAM-Arkiv komma igång med att sända nyhetsbrev till forskare och medlemmar.
─ En utmaning vi har framför oss är att fortsätta vårda och stärka relationerna till våra målgrupper. Det är fantastiskt roligt att TAM-Arkiv når ut allt bättre till sina målgrupper och att vi samarbetar mycket både med våra medlemmar och med andra aktörer som har liknande främjandemål som TAM-Arkiv.
Lars är innehållsproducent, projektleder TAM-Arkivs kommunikationsgrupp följer upp kommunikationsinsatserna samt arrangerar medlemsträffar.
Finanstidningen, Internetworld, Industry Standards Sverige är några tidningar som Lars har skrivit för. Sedan många år producerar han poddar och utbildar inom podcast och journalistiskt skrivande. Den senaste podcasten han har lanserat är på engelska och heter Gentleman Lars.
Lars är fil. mag i Medie- och kommunikationsvetenskap. Han tycker om att umgås, cykla, simma, se på film och läsa böcker och framför allt att umgås med sin dotter.